Thursday, March 12, 2009

PERARAKAN MAULIDUR RASUL DUNGUN 2009


Tanggal 11 Mac 2009 baru-baru ini, Pejabat Daerah Dungun dengan hasil kerjasama bersama jabatan atau agensi lain, telah berjaya menganjurkan satu perarakan secara besar-besaran sempena sambutan Hari Keputeraan Nabi Muhammad S.A.W (Maulidur Rasul) bagi tahun 1430 Hijrah.

Pada awal jam 7.30 pagi lagi, semua peserta-peserta perarakan ini berkumpul di Padang Dewan Merdeka dan menunggu ketibaan Dif-dif Jemputan, yang sampai pada jam 8.10 pagi. Setelah acara Marhaban diperdengarkan oleh wakil-wakil jabatan masing-masing, para peserta mula berarak pada jam 8.45 pagi dengan diketuai oleh kumpulan dif-dif jemputan termasuk ketua-ketua jabatan yang terlibat.




Perarakan ini yang bermula dari Padang Dewan Merdeka, telah mengelilingi Jalan Tambun, Jalan Lim Teck Wan, Jalan Sungai Penaga dan kembali semula ke Padang Dewan Merdeka, dengan jarak lebih kurang 3km.

Laungan Selawat Nabi bergema hebat dan mendapat perhatian semua penduduk sekitar yang melihatnya. Perarakan ini kemudian tamat di Padang Dewan Merdeka pada jam 10.30 pagi.



No comments: