Monday, March 9, 2009

HASIL KUTIPAN LUAR DI KG. PASIR RAJA & KG. SHUKOR

Sesi kutipan luar bagi cukai tanah semasa serta tunggakan cukai tanah di Kg. Pasir Raja dan Kg. Shukor, pada 7 Mac 2009 (Sabtu), baru-baru ini, berjalan dengan lancar. 'Skuad' kami tiba di Balai Raya Pasir Raja pada jam 9.30 pagi dan disambut dengan kehadiran Encik Haji Ramli bin Yunus (Pengerusi JKKK Kg. Pasir Raja). Kemudian, pada jam 2.15 petang, kami mula membuka kaunter di Balai Raya Kg. Shukor dan turut dibantu oleh Haji Zakaria bin Mahusin (Pengerusi JKKK Kg. Shukor).

Hasil kutipan yang diperolehi adalah sebanyak RM2160.00 di Kg. Pasir Raja, manakala di Kg. Shukor, hasil kutipan adalah RM2994.00. Jumlah keseluruhan bagi kedua-dua lokasi kutipan adalah RM6120.00. Secara kasarnya, terdapat peningkatan hasil kutipan berbanding tahun lepas (2008) iaitu hanya RM2106.00 berbanding hasil kutipan tahun ini.

Walau bagaimanapun, kutipan luar di Kg. Shukor pada tahun 2008, tidak dapat dijalankan berikutan masalah tiada bekalan elektrik di Balai Raya Kg. Shukor dan hanya di Kg. Pasir Raja sahaja, berjalan lancar.

Semoga usaha peningkatan hasil tanah ini, terus mendapat sambutan yang lebih menggalakkan daripada para pelanggan keseluruhannya dan seterusnya mendapat manfaat bermakna bersama.

No comments: